VR-konserni uudistaa brändejään

01.11.2010 04:02
VR-konserni uudistaa brändejään ja liikemerkkejään. Tavoitteena on luoda nykyistä yhdenmukaisempi ja selkeämpi kuva VR-konsernista ja siihen kuuluvista toiminnoista. Uudistus on jatkoa elokuussa 2009 käynnistetylle muutosohjelmalle, jonka tavoitteena on ollut konsernirakenteen yksinkertaistaminen ja liiketoimintojen keskittäminen asiakkuuksien ympärille kuljetusmuotojen sijaan. Samalla uudistus on jatkoa vihreälle ilmeelle, jonka VR-konserni otti käyttöönsä keväällä 2009. Kaikkia VR-konsernin brändejä yhdistää jatkossa vihreä VR-tunnus. Entistä vihreämpi ilme on luonnollinen jatke koko VR-konsernin pitkäjänteiselle ympäristötyölle. Suurin muutos on se, että VR:n logistiikkatoiminnoilla on nyt yksi yhteinen nimi: VR Transpoint. Nimet Transpoint, Transpoint Cargo ja VR Cargo jäävät pois käytöstä. Toinen iso uudistus on, että Oy VR-Rata Ab vaihtaa nimeään. Tästä lähtien nimi on VR Track Oy, jota on jo aikaisemmin käytetty ulkomailla. Tavoitteena on helpottaa yhtiön tunnettuuden rakentamista kansainvälisillä markkinoilla ja ratamaailman ulkopuolella. VR-konsernin liikemerkit muuttuvat siis seuraavasti: • Koko VR-konsernin liikemerkki on nyt VR Group • Kaikki VR-konsernin logistiikkatoiminnot siirtyvät yhden liikemerkin alle, joka on VR Transpoint • VR-Rata käyttää jatkossa liikemerkkiä VR Track • Matkustajaliikenteen liikemerkki on edelleen VR Uuteen ilmeeseen siirrytään vaiheittain syksyn ja vuoden 2011 aikana.

Uutisarkistoon