VR:n Veturin suosio kasvaa: jo puoli miljoonaa asiakasta

16.01.2014 05:29 Mediatiedotteet

VR:n asiakasohjelma Veturissa on jo ennätykselliset 500 000 asiakasta. Jäsenmäärä on kasvanut jatkuvasti, ja uusi ennätys saavutettiin 9.tammikuuta. Rajapyykin ylittänyt asiakas palkitaan VR:n 500 euron arvoisella matkalahjakortilla.

- Asiakkaamme ovat ottaneet Veturin erinomaisesti vastaan. Tutkimusten mukaan veturilaisuus kannustaa matkustamaan useammin junalla ja VR:n tarjoukset kiinnostavat yhä enemmän, matkustajaliikennedivisioonan johtaja Antti Tiitola kertoo.

Veturilaiset saavat VR:ltä ja yhteistyökumppaneilta hyviä tarjouksia ja etuja, joita he voivat hyödyntää ennen muita. Pari kertaa kuussa tulee uutiskirje, jossa hyödyistä vinkataan. Uutiskirjeen kautta voi lisäksi osallistua mm. arvontoihin, joissa voi voittaa konserttilippuja, matkoja tai muita kumppanuusetuja.

Veturilaisen asiointi käy tunnistautumalla sujuvasti kun omat tiedot löytyvät ohjelmasta valmiina. Veturilainen voi tallentaa suosikkimatkansa sekä maksamiseen ja lipun toimitukseen liittyvät tiedot, jolloin lipun ostaminen uudelle matkalle on helppoa. Myös voimassa olevat ostokset ovat tallessa.

Veturilaiset ovat myös aktiivisesti mukana VR:n palveluiden kehittämisessä ja he ovat testanneet viime aikoina mm. uuden DuettoPlus- ravintolavaunun mallia, mobiilipalveluita sekä verkkokauppaa.

- Veturi palkitsee aktiivisimpia asiakkaitaan lisäksi yllätyspalkinnoilla sekä asiakastapahtumilla. Esimerkiksi 25.tammikuuta järjestämme veturilaisille erikoismatkan uudessa DuettoPlus-ravintolavaunussa, Tiitola kertoo Veturi vie mukanaan VR:n Veturi-asiakasohjelma käynnistyi v. 2011.

Erilaissa asiakkuustutkimuksissa Veturi on noussut kärkisijoille mm. asiakasuskollisuuden ja suositteluhalukkuuden osalta. Viime vuonna Veturi nousi Loyalty Housen selvityksessä matkailualan suositelluimmaksi asiakasohjelmaksi. VR:n veturilaiset ovat tutkimusten mukaan myös Suomen uskollisimpia ja tyytyväisimpiä asiakkaita jotka arvostavat asioinnin helppoutta. VR:n omien kyselyjen mukaan Veturi-asiakasohjelman vahvuuksia ovat selkeys ja onnistunut viestintä.

Veturilaisia houkuttelevat erityisesti tarjoukset ja niiden ostomahdollisuus ensimmäisenä. Veturilaisten suosikki jo yli vuoden ajan on ollut ”kympin lauantait” eli kampanja, jonka aikana on mahdollisuus ostaa 10 euron tarjouslippu minne tahansa Suomessa. Lisätietoa Veturista VR:n sivuilta www.vr.fi.

Liittyy aiheeseen: Matkustajaliikenne

Uutisarkistoon