Allegron palvelut paranevat

Helsingin ja Pietarin välillä kulkevissa Allegrojunissa 1. luokan palveluvalikoima paranee heinäkuun alusta. Palvelu-uudistuksella halutaan lisätä henkilökohtaista palvelua sekä asiakkaan valinnanmahdollisuutta. Muutoksen yhteydessä myös menuvalikoima uudistuu ja ruoka-annokset monipuolistuvat. Tarjoiluvaihtoehdot lisääntyvät ja jatkossa asiakas pystyy valitsemaan haluamansa vaihtoehdon lisuke- ja jälkiruokavalikoimasta. Uudistus vaikuttaa myös pakkausmateriaalien merkittävään vähenemiseen, kun pahvisista ateriasettipakkauksista luovutaan ja muun muassa mehut tarjoillaan isoista purkeista laseihin yksittäispakkausten sijaan. Suurempien pakkauskokojen käytöllä jätteen määrä vähenee selkeästi. – Haluamme tarjota asiakkaillemme entistä parempaa palvelua ja monipuolisia vaihtoehtoja. Panostamme myös junien ympäristöystävällisyyteen. Jatkossa pystymme tuottamaan laajemman palveluvalikoiman entistä pienemmillä ympäristövaikutuksilla, kaukoliikennejohtaja Ari Vanhanen korostaa. Toukokuun aikana myös 2. luokan palvelukärryn palveluvalikoima monipuolistui, sillä tarjoilualue laajeni myös 2. luokkaan. Matkustajamäärät kasvussa Allegron matkustajamäärät ovat kasvaneet alkuvuonna 31,1 prosenttia (tammi-toukokuu 2013) viime vuoteen verrattuna. VR arvioi, että vuoden 2013 aikana tehdään noin 425 000 matkaa, kun vuonna 2012 matkoja tehtiin 367 000. Allegron matkustajamäärien kasvu on ollut odotettua nopeampaa.

VR-etusivu VR Transpoint -etusivu VR FleetCare -etusivu VR Group -etusivu